Friday, May 06, 2005

Varajane lind leiab kaks tera

Ainet mõtiskluseks....terve töönädala jooksul on hommikune ärkamine olnud piin. Aga kuigi reedeõhtul sai poole ööni üleval vahitud, eesti rahvakommete kohaselt kahekäeõlu nahka pandud, ärkasin täna, puhkepäeva hommikul kell pool seitse üles kut vana inimene, kellel und ei ole. Tera 1: Rahulikult olen saanud valmistuda somnikute sünnipäevalarpiks. Tera 2: trükkisin Merlini jaoks sisse kõik oma ajateenistuseaegsed laulud, mis koos kaasvõitlejaga sepitsesime. Panen siia ka, usun, et asjaosalised, keda nimepidi mainitakse on piisavalt täiskasvanud, et asja huumoriga võtta.

***
Viimne Iltis

Loojangule vastu sõidab üksik Iltis veel
kuhu viib küll tema tee, kas on leitnant Näkk seal sees?
Kiirest sõidust tühi on ju vasak tagakumm
kõrvalistmel veebel Undil juba ammu jahe junn.

Miks nii on, siss ei vaja Iltist enam nüüd
ja kas on selles üldse veebel Undil süüd
et ta meid paksuste metsast kätte eal ei saa,
aga unt varsti kohtub tankimiiniga

Õppekast ma pääsend, müttan kaugel Sirgalas
minu tegusid seal varjab raba, põlismets ja laas
Vastutegevus seal rallib metsasihi peal
mina põõsas lesin Iltisega sinna Unt ei saa

Miks nii on....

****

Pehmel samblal pikutan
minu kõrval automaat
miinitraati sikutan
käes on splindita granaat

Vaenlast hävitada kästi
sellel kenal suvepäeval
räägiti, et põhja lasti
mõned meie emalaevad

kästi maksta kättemaksu,
veritasu sisse nõuda,
aga pole minul jaksu
nende tagalasse jõuda

Selle asemel ma keeran
korgi välipudelilt
lonksu samagonni neelan
see on sõjas kaunim pilt.


***
Tankimiinid

Ei tee mind kurvaks see, mis läind ja milleks
mul on üks töö, mis otsa eal ei saa
Kui matsin metsas maha tankimiine
ei mõelnud et vaid BTR-i jaoks

Tankimiine, tankimiine
neid mis maha matsin metsateil
on ka teisi võimsaid relvi
kuid ses sõjas kasu polnud neist

POMZ varitseb sind metsas igal sammul
kuid mina olen pääsend sõjaväest
Ja sihile, kus tankid sõitsid ammu
sa jäidki seisma kümme kilo käes.

Tankimiine...

****
Kassatik on see mees,
kes Narva-Jõesuus ilma teeb...
Ja lömmiaetud bemareid
on Narva-Jõesuus tuhandeid...

****
Jooksulaul sellest, kuidas õppur Pajo linnaloal käis.

Eile käisin linnaloal
vabadust seal nautisin
mitmeid elumõnusid
õlut jõin ma ära kasti
siis jäin purju nähtavasti
Äkki tundsin endas kihku
leidsin ühe tibi kähku
võtsin siis ma selle tshiki
tegin ta'ga tsiki-priki
Hommikul kui ärkasin
libu valges märkasin
korrapealt ma kaineks sain
jalga lasin jalamaid
Jõudsin õppekeskusesse
paha tunne puges sisse
kiirustasin laatsaretti
tülitasin seersant Otti
ütlesin mul kusta paha
ja siis lasin püksid maha
seersant Ott see vaatas riista
võttis kätte suure väitsa
Ütles nüüd on lugu paha
vända ma sul lõikan maha
Aga seegi sind ei aita
varsti pead sa kirstu heitma
sinu kondid katab liiv
positiivne sul on HIV.

2 Comments:

Blogger Ulmeguru said...

Hm, ma saan aru küll, et mehed omakeski ropuks lähevad... samas on aga see veel üks argument, et miks inimene sõjaväkke minema ei peaks... vaja siis seda roppust..?

14:18  
Blogger Veidi Roheline said...

Huvitav, miks mehed omavahel ropuks lähevad? Suvalises meesteseltskonnas lendab varem või hiljem ikka kelleltki mingi nilbus. Kasvõi kuu viimase reede istumistel, kus tegelikult ei käi ju mingi karjakute koosolek ;) Sõjaväes oli muidugi ropp nali see, millega rasket üksluisust vähe lihtsamaks teha. Sama, aga muidugi hoopis rängamas situatsioonis on tegelikult Remarque "Tagasitees" hästi kirjeldanud.

01:14  

Post a Comment

<< Home