Wednesday, February 15, 2006

Bürokraatia

Mina käisin täna kolmandal juhilubadeuuendamiskatsel. Kuna mõningatel elulis-olulistel põhjustel omasin järjekorras teisi esmaseid lube, siis suunati mind esmalt lõppastmekoolitusele. 2 aastat tagasi väideti, et minusuguste kohta see lõppastmekoolituse nõue ei käi. Heaküll, raiskasin poolteist kallist puhkepäeva ja poolteist tuhat sama kallist krooni ja sain õpingukaardile allkirjad. Koolitaja juhendi kohaselt tuli õpingukaart aga tunnistuseks ümber konverteerida.Esmaspäeva õhtul mõtlen, et hüppan Nigulistest läbi, saab kohe teisipäeva hommikul ARKi kimada. Tutki, asutus, mis kirjade järgi on lahti kuueni, on kolmveerandi ajal juba pime ja lukus.Teisipäeva hommik. Asutus, mis kirjade järgi avab uksed kell 9, on sel ajal pime ja lukus. Sekretär loivab kohale 09:10. Ning teatab, et kuna direktorit vms taolist ametiisikut täna majas ei ole, ei saa ta mulle tunnistust anda. Tramaivõi! Koolituslepingu sõlmimiseks oli ju küll volitatud.Täna sain tunnistuse kätte. Mitte küll nii lihtsalt. Tibi ei suutnud mu valmiskirjutatud tunnistust üles leida. Mõningase sahmimise järel hüüatab ta rõõmsalt"näe leidsin!" Haarab tühja blanketi ja hakkab seda kiiresti täitma, ise pomisedes selgitades, et peab veel ühe asja kirjutama, mis enne olevat kirjutamata jäänud. Kuna mul on kiire, teen näo nagu usuksin teda. Pean andma allkirja mingisse lahtrisse, et olen oma paberi kätte saanud. Ei viitsi enam viisakas olla, küsin, miks on 5 rida ülalpool juba minu nimi, isikukood ja teistsugune tunnistuse seerianumber kirja pandud, allkirja ootama. Tibil on momentaalselt täielik lühis. Teatan tibile, et valetamine on suur kunst ja marsin minema.
II vaatus: ARK
Teatan teenindava personali esindajale oma tagasihoidliku soovi lubade vahetamiseks. Vastu saan protseduurinimekirja.1. Maksta ära riigilõiv 380.- + 25 krooni teenustasu. Krediidipank ei ole enam minu jaoks s õ b r a l i k väikepank. Ainuke võimalus ARKis sularaha pruukida ongi sissemakse samas asuvas Krediidipanga letis.2. Fotoautomaat - Juhiste järgi toksid ekraanile oma isikukoodi, kruvid klaveritooli õigele kõrgusele, aparaat teeb kolm klõpsu, millede vahel saad kohe ekraanil valida. Foto läheb kohe digikujul su juhilubadele.3. Esitada autokooli tõend (mul isegi 2; arstitõend; pass või ID (mul ka pole); vana juhiluba; poleks imestanud kui oleks nõutud ristimistunnistust.
Küllab hakkavad kuskil ka sireenid huilgama ja hästitreenitud meesterahvad tõmbavad selga kuuliveste kui tädi leti taga ütleb vene aktsendiga: "aga tjeil on juhtimisjuigus ju peatatud, peate juuesti jeksamid tjegema. Kjuidas tjeil juuhiluuba käes saab olla?"Masendav. Olen kindel, et juhtimisõiguse äravõtmisest informeeritakse ka subjekti ennast. Tunnen huvi, et millal ja kelle poolt selline otsus on tehtud. Väga pika ekraanipõrnitsemise tulemusena lausub tädi kõheldes: "Rakveres...vist"BINGO!!! Aastal 2001, kui ma olin ilgelt noor ja loll ja sõjaväkke minemas, võeti mul load alkoholi pärast tõesti aastaks hoiule. Pärast seda sooritasin ma uuesti eksamid aastal 2004 ja sain probleemivabalt ka load kätte. Tädi teeb kõikidest mu paberitest koopiad ja lubab asja uurida.Järgmisel nädalal jätkub, Stay tuned!

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hmm, de ja vu. Iga kord liiklusele loominguliselt lähenedes ja võimuesindaja tähelepanu pälvides kaevatakse välja kiiruseületamine kunagi aastal 1999-2000. Vist. Mul pole seda autotki enam. Aga salasilm mäletab. Kunagi ei mäleta nad aga seda, et tookord sai isegi trahv ära makstud.

03:49  

Post a Comment

<< Home